En la passada reunió de la Junta Directiva de l’ACGC, celebrada el 21 de maig de 2011 a la població d’Alcarràs (Segrià), aquesta va aprovar per unanimitat la creació o ampliació de les següents comissions per formar part de l’estructura interna de l’Agrupació, podent treballar i aprofundir en temes de rellevància per a l’entitat:
A continuació es detalla els objectius d’aquestes comissions, i el contacte directe per si en voleu més informació.
Aquesta comissió que ha de ser continuadora de la feina endegada per l’antiga comissió de capgrossos, té com a tasques principals, sens perjudici que se’n puguin afegir, treure o modificar:
Caldrà prioritzar els objectius i treballar buscant les millors fòrmules per tal de fer-los efectius.
Alguns projectes que han quedat al tinter són:
La responsable d’aquesta comissió serà la Vocal d’Esdeveniments, i en poden formar part membres de la Junta Directiva i de colles associades a l’ACGC, així com persones externes a l’entitat si la Comissió ho creu oportú.
Ja hi ha una primera reunió d’aquesta nova comissió, prevista pel dissabte 18 de juny, a les 10 del matí, a Manlleu.
Contacte: capgrossos@gegants.cat (Letícia)
Aquesta comissió vol suplir una manca històrica de la nostra entitat. Diferents intents anteriors han fracassat, però val la pena insistir-hi, ja que és un tema prou important dins del món geganter, on hi ha molta feina a fer, la qual val la pena valorar des de diferents punts de vista i treballar cooperativament.
Cal encarar la línia a seguir per l’entitat en aquesta matèria de cara al futur. Alguns dels objectius o tasques a realitzar, sens perjudici d’afegir-ne, treure’n o modificar-ne, són:
El responsable d’aquesta comissió serà el Vocal de Música i Balls, i en poden formar part membres de la Junta Directiva i de colles associades, així com persones externes a l’entitat si la Comissió ho creu oportú.
Contacte: musica.balls@gegants.cat (Àlex)
Comissió de curta durada que té com a objectius l’adaptació dels Estatuts a la normativa d’associacions del 2008, i la modificació del Reglament de Règim Intern (RRI) que regula el funcionament de l’entitat, adaptant-lo als canvis que ha sofert aquesta des de la darrera modificació, l’any 2003.
El RRI regula, entre d’altres, el funcionament de les Assembles, les atribucions de la Junta Directiva, les Festes de l’Agrupació (Ciutat Gegantera, Trobada Nacional, i cal incloure-hi la Fira del Món Geganter), el funcionament de la imatgeria de l’Agrupació, entre d’altres.
El responsable d’aquesta comissió serà el Secretari, i en poden formar part membres de la Junta Directiva i de colles associades, així com persones externes a l’entitat si la Comissió ho creu oportú.
Contacte: secretaria@gegants.cat (Jordi)
Un dels actes del 25è Aniversari de l’ACGC, són les xerrades itinerants que s’havien de portar a terme al llarg de l’any 2010, per diversos indrets del territori català. A causa de la quantitat d’actes que hi havia, va ser impossible organitzar aquestes xerrades. Un cop acabat el 25è Aniversari, creiem que aquesta és una tasca pendent, no per celebrar els 25 anys de l’ACGC, sinó perquè ha arribat l’hora de parlar dels temes importants de la nostra entitat.
Creiem que cal un espai de debat per escoltar l’opinió de totes les colles, doncs l’Assemblea no és un lloc per reflexionar sobre l’ACGC. El títol que es va posar en el seu dia va ser “Passat, present i futur de l’ACGC”. Tot i això, el títol i les xerrades, es poden adaptar a la manera que la comissió cregui més adient. Hi ha temes molt importants a treballar, però ens cal saber l’opinió de la gent de les colles, per saber quin és el camí que ens cal seguir. Fins i tot, es poden tocar temes referents a la resta de comissions, com la de Capgrossos, Música, Cos de Monitors, Educativa, Fira…
Hi ha molts temes a parlar. Tot i que els temes es decidiran dins de la Comissió, es proposen uns quants exemples perquè es vegi més clara la funció d’aquestes xerrades itinerants:
Com veieu, hi ha molts temes a debatre. És per això, que cal formar una comissió per buscar els temes més importants per la nostra entitat i fer un seguiment d’aquestes reunions.
De moment, l’única feina que s’ha fet, és buscar a les dues persones que moderaran aquestes xerrades, molt vinculades al món dels gegants i avesats a explicar moltes coses d’aquest món: l’Albert Abellán i l’Amadeu Carbó, que ja han format equip en altres ocasions.
El responsable d’aquesta comissió serà el President, i en poden formar part membres de la Junta Directiva i de colles associades, així com persones externes a l’entitat si la Comissió ho creu oportú.
Contacte: president@gegants.cat (David)
Aquesta és una comissió que porta un temps en funcionament. És l’encarregada d’organitzar, conjuntament amb la colla i consistori amfitrió, la Fira del Món Geganter. Cal que vetlli per la continuïtat de la festa, així com per la seva potenciació, especialment com a punt de trobada de tots els sectors implicats en l’activitat gegantera. Així mateix, cal que vetlli per generar un espai de trobada i debat sobre temes d’interès geganter i ser una plataforma per la difussió del món geganter, a través de les xerrades i debats, i de les mostres de balls i música.
La comissió té com a tasques principals:
El responsable d’aquesta comissió serà el Vocal de Música i Balls, i en poden formar part membres de la Junta Directiva i de colles associades, així com persones externes a l’entitat si la Comissió ho creu oportú.
Contacte: firamongeganter@gegants.cat (Àlex)
Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. Per a més informació sobre les cookies click aquí.
ACEPTAR